Kurz

Kurz pro digitální lídry školy 

Otevřete dveře inovacím a získejte inspiraci od zkušených lídrů a lídryň! Přihlaste se a staňte se součástí moderního vzdělávacího prostředí, které reflektuje potřeby dnešní doby. 

O programu

Tento kurz je určen pro školní digitální lídry a lídryně – ředitele, zástupce ředitele, ICT koordinátory a všechny, kteří se chtějí stát vizionáři ve vzdělávacím prostředí, kde technologie hrají klíčovou roli. 

Tříměsíční studium kombinuje prezenční a e-learningovou formu vzdělávání. Celkový rozsah je 44 vyučovacích hodin, z toho 24 hodin na workshopech, 20 hodin v e-learningu. 

Cílem je vést stávající i budoucí ředitele a ředitelky k tomu, aby dokázali digitální technologie využívat strategicky, smysluplně a s dopadem na výuku. Technologie se tak stávají součástí školní vize, nástrojem pedagogických inovací, profesního rozvoje, týmové spolupráce i efektivní komunikace se žáky, rodiči a komunitou. Obsah přináší inspiraci, konkrétní návody a praktické nástroje pro strategické plánování, vedení lidí, řízení změn a budování digitálně zralé školy.

Podmínkou absolvování je 100% účast na prezenčních workshopech.

Co získáte

Kurz provází ředitele a ředitelky strategickým uvažováním o digitální transformaci školy. Otevírá témata spojená se zaváděním digitálních technologií, tvorbou vize, prací s riziky. Pomáhá překonávat překážky na cestě k digitalizaci, posilovat týmy a opírat se o vzájemnou spolupráci a sdílení zkušeností. Ukazuje, jak digitální technologie mění vzdělávací cíle a jaký dopad to má na každodenní fungování školy.

Staňte se lídrem, který dává digitalizaci smysl

Staňte se lídrem, který dává digitalizaci smysl

Témata z kurzu

  • Role a dovednosti digitálního lídra  

  • Proměna vzdělávání v digitálním věku  

  • Tvorba a realizace sdílené digitální vize školy  

  • Tým a jeho role při řízení změny  

  • Otevřenost novým technologiím a umělé inteligenci  

  • Efektivní využívání digitálních nástrojů ve výuce  

  • Rizika, bezpečnost a krizové plánování ve škole 

Výhody absolvování 

  • Lepší kontrola a zaměření na priority. 

  • Schopnost proměnit výzvy v příležitosti. 

  • Efektivnější řízení a úspory díky digitalizaci. 

  • Připravenost na krizové situace. 

  • Jistější rozhodování a strategický nadhled.

Lektorský tým

Irena Fričová

Irena Fričová se od programování přes business konzultantství vrátila zpět do školního prostředí, kde začala působit jako učitelka informatiky. Několik let pracovala také jako ICT koordinátorka a později zastávala pozici ředitelky školy. Od počátku své pedagogické dráhy se specializuje na vzdělávací projekty zaměřené na digitální transformaci škol, a především na efektivní využívání technologií ve výuce i mimo ni. Projekty v této oblasti nejen vymýšlí a řídí, ale zároveň působí jako lektorka digitálních kompetencí. V NPI ČR působí od roku 2011 a má za sebou řadu velmi úspěšných projektů včetně známého NPO - 3.1 DIGI. Ve volném čase se věnuje vysokohorské turistice, badmintonu a už mnoho let pořádá dětský letní tábor PIKOMAT. S Irenou se můžete těšit na hravé a zábavné workshopy. 

Martin Lána

Martin Lána je ředitelem ZŠ a MŠ Děčín IV (Máchovka), kterou vede s cílem, aby digitální technologie a AI pomáhaly učit, řídit a přemýšlet o škole efektivněji. Pomáhá školám, aby se technologie staly přirozenou oporou pro učení, spolupráci a promyšlené vedení školy. Jako lektor se věnuje digitálním kompetencím, informatickému myšlení a inovacím ve výuce. Dlouhodobě spolupracuje s NPI ČR, ČŠI a je členem JŠI. Ve své práci propojuje strategii školy s rozvojem učící se komunity a využívá vizuální myšlení jako nástroj pro podporu pedagogických týmů. Věří, že technologie nemají nahradit učitele, ale rozšiřovat jejich možnosti.

Patrik Randa

Patrik Randa do školství vstoupil po 10 letech podnikání a už 18 let působí na SŠ, ZŠ, MŠ a SPC ve Frýdku-Místku v roli zástupce ředitele, ICT a ŠVP koordinátora. Připravuje jako lektor ve specializačních studií vzdělávacích organizací budoucí ICT koordinátory. 8 let působil jako Krajský ICT metodik a konzultant revizí RVP v NPI ČR. Rád podporuje a posunuje školy k digitální transformaci a úspěšně převádí teorie a vize digitálních strategií do praxe a realizovaných výsledků.  
Jeho mottem je „Vyhledávejme výzvy, podporujme nejen u sebe zvídavost.“