Kurz
Kurz pro digitální lídry školy
Otevřete dveře inovacím a získejte inspiraci od zkušených lídrů a lídryň! Přihlaste se a staňte se součástí moderního vzdělávacího prostředí, které reflektuje potřeby dnešní doby.
O programu
Tento kurz je určen pro školní digitální lídry a lídryně – ředitele, zástupce ředitele, ICT koordinátory a všechny, kteří se chtějí stát vizionáři ve vzdělávacím prostředí, kde technologie hrají klíčovou roli.
Tříměsíční studium kombinuje prezenční a e-learningovou formu vzdělávání. Celkový rozsah je 44 vyučovacích hodin, z toho 24 hodin na workshopech, 20 hodin v e-learningu.
Cílem je vést stávající i budoucí ředitele a ředitelky k tomu, aby dokázali digitální technologie využívat strategicky, smysluplně a s dopadem na výuku. Technologie se tak stávají součástí školní vize, nástrojem pedagogických inovací, profesního rozvoje, týmové spolupráce i efektivní komunikace se žáky, rodiči a komunitou. Obsah přináší inspiraci, konkrétní návody a praktické nástroje pro strategické plánování, vedení lidí, řízení změn a budování digitálně zralé školy.
Podmínkou absolvování je 100% účast na prezenčních workshopech.
Co získáte
Kurz provází ředitele a ředitelky strategickým uvažováním o digitální transformaci školy. Otevírá témata spojená se zaváděním digitálních technologií, tvorbou vize, prací s riziky. Pomáhá překonávat překážky na cestě k digitalizaci, posilovat týmy a opírat se o vzájemnou spolupráci a sdílení zkušeností. Ukazuje, jak digitální technologie mění vzdělávací cíle a jaký dopad to má na každodenní fungování školy.
Témata z kurzu
Role a dovednosti digitálního lídra
Proměna vzdělávání v digitálním věku
Tvorba a realizace sdílené digitální vize školy
Tým a jeho role při řízení změny
Otevřenost novým technologiím a umělé inteligenci
Efektivní využívání digitálních nástrojů ve výuce
Rizika, bezpečnost a krizové plánování ve škole
Výhody absolvování
Lepší kontrola a zaměření na priority.
Schopnost proměnit výzvy v příležitosti.
Efektivnější řízení a úspory díky digitalizaci.
Připravenost na krizové situace.
Jistější rozhodování a strategický nadhled.
Lektorský tým
Irena Fričová se od programování přes business konzultantství vrátila zpět do školního prostředí, kde začala působit jako učitelka informatiky. Několik let pracovala také jako ICT koordinátorka a později zastávala pozici ředitelky školy. Od počátku své pedagogické dráhy se specializuje na vzdělávací projekty zaměřené na digitální transformaci škol, a především na efektivní využívání technologií ve výuce i mimo ni. Projekty v této oblasti nejen vymýšlí a řídí, ale zároveň působí jako lektorka digitálních kompetencí. V NPI ČR působí od roku 2011 a má za sebou řadu velmi úspěšných projektů včetně známého NPO - 3.1 DIGI. Ve volném čase se věnuje vysokohorské turistice, badmintonu a už mnoho let pořádá dětský letní tábor PIKOMAT. S Irenou se můžete těšit na hravé a zábavné workshopy.
Martin Lána je ředitelem ZŠ a MŠ Děčín IV (Máchovka), kterou vede s cílem, aby digitální technologie a AI pomáhaly učit, řídit a přemýšlet o škole efektivněji. Pomáhá školám, aby se technologie staly přirozenou oporou pro učení, spolupráci a promyšlené vedení školy. Jako lektor se věnuje digitálním kompetencím, informatickému myšlení a inovacím ve výuce. Dlouhodobě spolupracuje s NPI ČR, ČŠI a je členem JŠI. Ve své práci propojuje strategii školy s rozvojem učící se komunity a využívá vizuální myšlení jako nástroj pro podporu pedagogických týmů. Věří, že technologie nemají nahradit učitele, ale rozšiřovat jejich možnosti.
Patrik Randa do školství vstoupil po 10 letech podnikání a už 18 let působí na SŠ, ZŠ, MŠ a SPC ve Frýdku-Místku v roli zástupce ředitele, ICT a ŠVP koordinátora. Připravuje jako lektor ve specializačních studií vzdělávacích organizací budoucí ICT koordinátory. 8 let působil jako Krajský ICT metodik a konzultant revizí RVP v NPI ČR. Rád podporuje a posunuje školy k digitální transformaci a úspěšně převádí teorie a vize digitálních strategií do praxe a realizovaných výsledků.
Jeho mottem je „Vyhledávejme výzvy, podporujme nejen u sebe zvídavost.“


