![](https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/360/0/3006-marie-gottfriedova.jpg 360w,https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/720/0/3006-marie-gottfriedova.jpg 720w,https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/980/0/3006-marie-gottfriedova.jpg 980w,https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/1280/0/3006-marie-gottfriedova.jpg 1280w,https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/1920/0/3006-marie-gottfriedova.jpg 1280w)
Nikdy to nevzdat, nikdy nad nikým nezlomit hůl
Marie Gottfriedová je ředitelkou základní školy v Trmicích u Ústí nad Labem už osmnáctým rokem. Základka se pod jejím vedením posunula v pedagogických inovacích rychle vpřed, i když část Trmic patří mezi sociálně vyloučené lokality. Nebo právě proto?
![](https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/360/0/img-1855.jpg 360w,https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/720/0/img-1855.jpg 720w,https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/980/0/img-1855.jpg 980w,https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/1280/0/img-1855.jpg 1280w,https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/1920/0/img-1855.jpg 1569w)
Neříkejte, že to na vás zbylo, radím kolegům
Pavel Koc, ředitel Základní školy Josefa Kajetána Tyla a Mateřské školy Písek, napsal v roce 2016 bakalářskou práci o fenoménu uvádějícího ředitele. Popisoval v ní, jakým způsobem může stávající ředitel uvést svého nástupce do funkce. Toto téma si vybral proto, že to sám zažil.
![](https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/360/0/img-1025-1.jpg 360w,https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/720/0/img-1025-1.jpg 720w,https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/980/0/img-1025-1.jpg 980w,https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/1280/0/img-1025-1.jpg 980w)
Nový vítr z byznysu? Někdo se těšil, někdo pochyboval
Ředitelkou školy je teprve druhý rok, předtím byla manažerkou ve velké firmě. Některé ze získaných pracovních zkušeností tak může Iva Vašíčková zúročit i nyní – na soukromé Střední umělecké škole v Liberci.
Veřejná konzultace revize rámcových vzdělávacích programů
Do konce května 2024 je možné připomínkovat návrh revize rámcových vzdělávacích programů.
Co přesně se mění? Jak se tyto změny dotknou mé každodenní práce? A jak konkrétně bude vypadat podpora školám? Dozvíte se na webových stránkách k veřejné konzultaci.
Praktická podpora pro ředitele, učitele i školní týmy
![](https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/360/0/vs-02.png 360w,https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/720/0/vs-02.png 720w,https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/980/0/vs-02.png 980w,https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/1280/0/vs-02.png 1280w,https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/1920/0/vs-02.png 1620w)
Co je nového v RVP?
V revidovaném RVP dochází k začlenění nové klíčové kompetence (digitální) a nového vzdělávacího oboru Informatika. Změny jsou zaměřené především na rozvoj informatického myšlení, porozumění základním principům digitálních technologií a jejich využití. Podívejte se, co je nového v RVP a jak projít změnou.
![](https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/360/0/uceni-s-roboty.jpg 360w,https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/720/0/uceni-s-roboty.jpg 720w,https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/980/0/uceni-s-roboty.jpg 980w,https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/1280/0/uceni-s-roboty.jpg 1073w)
![](https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/360/0/kcast.png 360w,https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/720/0/kcast.png 360w)
KYBcast
Jsou jako Cyril a Metoděj, i Maněna s Matějíčkem se pokouší spasit národ v době temna. Jejich podcast KYBcast zaměřený na kyberbezpečnost pomáhá v překotných změnách nejenom lidem z praxe, ale i učitelům, žákům a jejich rodičům.
![](https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/360/0/4806-digiin.png 360w,https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/720/0/4806-digiin.png 360w)
Škola DIGI IN
Podcast Národního pedagogického institutu ČR věnovaný inspiracím k rozvíjení digitálních kompetencí žáků napříč předměty a do výuky nové informatiky.
![](https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/360/0/digideti.png 360w,https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/720/0/digideti.png 360w)
DIGIDĚTI ve škole
Podcast s Janem Kršňákem - tvůrcem a lektorem platformy www.digideti.cz, uklidňovatelem rodičů a pedagogů, mediálním filozofem a intuitivním pedagogem.
Doporučení k využívání umělé inteligence pro ředitele
Buďte na umělou inteligenci nejen připraveni, ale dobře ji při výuce využijte s naší sadou doporučení a inspirací. Materiály NPI vám dobře poslouží v prvních krůčcích i velkých skocích ve světě AI.
Dostupné ke stažení jako PDF i jako editovatelná šablona, kterou si můžete upravit podle svých potřeb.
Umělá inteligence je revolucí na trhu práce i ve vzdělávání
![](https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/360/0/neumajer-ondrej-2022-3-mala.png 360w,https://vedemeskolu.npi.cz/files/responsive/720/0/neumajer-ondrej-2022-3-mala.png 360w)
„Učitelům může pomoci zejména v individuálním přístupu k žákům. Rizikem je naopak zvětšování rozdílů mezi školami a učiteli, kteří ji používat budou, a těmi, kteří ne,“ říká v rozhovoru Ondřej Neumajer, vedoucí oddělení Digitalizace ve vzdělávání NPI ČR.
Podcast EduRevue: Mezi námi |
V mém dětství počítače nebyly. Teď ve škole experimentujeme s AI
Odbornice na umělou inteligenci ve školním prostředí Ivana Böhmová si do podcastu pozvala Libuši Daňhelkovou, ředitelku ZŠ Kořenského v Praze 5. Jejich společným tématem je proces digitalizace školy a také nástup AI.
Práce s heterogenním kolektivem
Desatero úspěšné práce
s heterogenní třídou
Pozitivní klima ve třídě, výuka srozumitelná pro všechny žáky a diferencovaná výuka. To jsou témata, s nimiž vyučujícím poradí materiál Desatero úspěšné práce s heterogenní třídou, který vznik v Oddělení společného vzdělávání NPI ČR.
Sociální znevýhodnění
Snídaňové kluby: Metodická kuchařka pro základní školy
Škola pomáhá. A aby mohla pomáhat ještě více představujeme některé z funkčních nástrojů a jejich zavedení do škol.
Snídaňové kluby mají mnoho podob, hlavní cíl všech je však stejný – snaha o řešení hladu a podvýživy u školních dětí. Metodická kuchařka vás provede plánováním, založením, provozováním i pravidelnou evaluací vlastního modelu snídaňového klubu. Nabízí příklady ze zahraničí, přehledný checklist všeho podstatného, modelové příklady i některé praktické nástroje.
Odlišný mateřský jazyk
Práce s cizinci? Základem je dobře poskládaný tým
Základní škola profesora Švejcara v pražských Modřanech měla velké zkušenosti s žáky s odlišným mateřským jazykem už před začátkem války na Ukrajině. Na uprchlickou vlnu proto byla na rozdíl od mnoha jiných škol připravena. Jak si poskládat dobře fungující tým, popisuje ředitel ZŠ Ondřej Lněnička.
Nadání
Podcast EduRevue: Mezi námi |
Učitelkou jsem být nechtěla. Pak jsem zjistila, že je to nejlepší práce na světě
Nad tématem vzdělávání nadaných dětí se v podcastu sešly Zdeňka Chocholoušková, garantka podpory nadání z NPI ČR a Tereza Martínková, ředitelka pražské Základní školy náměstí Curieových.
Speciální vzdělávací potřeby
Podcast EduRevue: Mezi námi |
Dnes už jsme na děti se speciálními potřebami ve škole připraveni
Díky péči speciálních pedagogů o heterogenní třídy dostávají děti se speciálními vzdělávacími potřebami šanci začít svůj život jinak. I s lehkým mentálním postižením je možné studovat běžnou základní školu. V našem podcastu se tentokrát potkaly Iva Klugová a Dagmar Vilášková.