Inspirace
Inspirujte se v tématech, které hýbou dnešním školstvím
Vedení škol
Hlavní video Škramlík, je to nadčasový, dobrý. Poslouchal jsem teda jen úryvky, ale ten Ivo se dobře ptá. Taky to má jako článek, tak to může být varianta přečíst/poslechnout.
Diskuzi si taky můžete přečíst ve formě článku v našem magazínu EduRevue.

Rozhovor
Ředitel střediska volného času není manažer v kanceláři. Musí umět inspirovat, tvořit a vést
Jaká je realita práce ředitelů a ředitelek středisek volného času a proč je důležité, aby na to v začátcích nebyli sami? Dva zkušení lídři – Jana Heřmanová z Ivančic a Libor Bezděk z Prahy – společně mluví o odpovědnosti, svobodě, odvaze i potřebě dalšího vzdělávání.

Rozhovor
Nový vítr z byznysu? Někdo se těšil, někdo pochyboval
Ve městě Jeseník v Olomouckém kraji je jen jedna základní škola. Jejím ředitelem je sedmatřicetiletý Dominik Liberda. Když v roce 2018 do ředitelského křesla usedl, nebylo to jednoduché. Škola, sídlící ve třech budovách různě po městě, neměla moc dobrou pověst. To se ale povedlo změnit.
Revize RVP
Jan Kuzebauch je ředitelem základní školy v krušnohorských Kraslicích. Proměnu školního vzdělávacího programu (ŠVP) tu mají na starosti tři samostatné týmy, které se zaměřily na matematiku, anglický jazyk a osobnostní výchovu.
Rozhovor si taky můžete přečíst ve formě článku v našem magazínu EduRevue.
Digitalizace ve vzdělávání
Digitální inovace se rychle šíří i do škol, což vyvolává otázku, jakou roli mají v tomto procesu hrát školní lídři a učitelé. Ondřej Neumajer z Národního pedagogického institutu ČR v podcastu přibližuje, jak důležitá je podpora pro ředitele a pedagogy, kteří stojí před výzvami spojenými se zaváděním umělé inteligence a nových technologií do výuky. Podělí se také o své zkušenosti s rozvojem digitálních kompetencí a zmiňuje klíčové trendy a doporučení pro školy, které se chtějí posunout kupředu.
Heterogenní kolektiv

Rozhovor
Škola jako součást komunity
Před sedmi lety přišel na základní školu v Luži nový ředitel. Atmosféra mezi školou a zřizovatelem byla tehdy napjatá. Bylo třeba nastavit lepší vztahy, nejen ve škole, ale i mimo ni. Dnes je situace zcela jiná. Škola je plně zapojená do městské komunity, ve škole přibývá žáků. Co všechno se za posledních několik let stalo a jaké kroky vedly ke změně?