Odborné materiály

Vedení škol

Model systému podpory začínajících učitelů

Naučte se díky interaktivnímu webu, jak systematicky,
smysluplně a prakticky naplánovat a zrealizovat
adaptační období začínajícího učitele ve své škole.

Příklady dobré praxe a metody pro rozvoj pracovníků ve škole

Inspirujte se výběrem článku na webu Zapojme všechny, které ukazují příklady dobré praxe rozvoje pracovníků ve škole. 
Také zde najdete různorodé metody, které můžete
k podpoře a rozvoji svých pedagogických i nepedagogických zaměstnanců využít. 

Workshop – Jak pracovat s rámcem digitálních kompetencí učitele

Uspořádajte si ve své škole náš workshop zaměřený na
rozvoj digitálních kompetencí učitelů, který nabízí cenný vhled do metod kritického myšlení a rámce DigCompEdu. Účastníci se seznámí s klíčovými aspekty digitálního vzdělávání a získají průvodce pro dlouhodobé plánování svého profesního rozvoje v této oblasti.

Materiály ke stažení

Plán evaluace školy.pdf
Jak poznám, že to dělám dobře? Zjistěte vše potřebné pro vytvoření plánu evaluace, který pokrývá tvorbu a realizaci strategického plánu rozvoje školy včetně školních akčních plánů. 

Příklady dobré praxe v procesech strategického řízení.pdf
Inspirujte se příběhy a příklady dobré praxe škol, které úspěšně implementovaly procesy strategického řízení

Manuál individuální pomoci pro školy.pdf
Zorientujte se v praktickém uplatňování individuálních forem podpory profesního rozvoje pedagogů, jakými jsou například koučink, mentoring či supervize.  

Manuál koučování pro ředitele škol.pdf
Inspirujte se podrobným průvodcem tématem koučovaní a tím, jak ho využít ve vaší každodenní praxi. 

Adaptační období začínajícího učitele z pohledu vedení školy.pdf
Seznamte se díky této stručné příručce s příklady dobré praxe ze škol, zejména s plány adaptace a s plány profesního rozvoje.;

Manuál koučování pro ředitele škol.pdf
Inspirujte se podrobným průvodcem tématem koučovaní a tím, jak ho využít ve vaší každodenní praxi. 

Průvodce strategickým a akčním plánováním

Náš jedinečný průvodce nabízí všechny informace ke strategickému a akčnímu plánování na jednom místě. Díky němu zvládnete vytvořit vaši vlastní strategii.

Průvodce strategickým a akčním plánováním

Náš jedinečný průvodce nabízí všechny informace ke strategickému a akčnímu plánování na jednom místě. Díky němu zvládnete vytvořit vaši vlastní strategii.


Metodická Příručka

Manuál vám poslouží jako praktický průvodce při vytváření školního vzdělávacího programu v souladu s aktuálním RVP PV 2025…


Metodická Příručka

Modelový školní vzdělávací program slouží jako nezávazná ukázka zpracování ŠVP a inspirace pro tvorbu vlastního školního vzdělávacího programu…

Pomoc s novými RVP

Nové RVP je teprve začátek. Důležitější je, jak vám pomůžeme ho uvést do života. Proto připravujeme komplexní metodickou podporu s praktickými nástroji, návody a inspirací. RVP vám říká "co", naše podpora vám ukáže "jak".

Pomoc s novými RVP

Nové RVP je teprve začátek. Důležitější je, jak vám pomůžeme ho uvést do života. Proto připravujeme komplexní metodickou podporu s praktickými nástroji, návody a inspirací. RVP vám říká "co", naše podpora vám ukáže "jak".

Digitalizace ve vzdělávání

V revidovaném RVP ICT dochází k začlenění nové klíčové kompetence (digitální) a nového vzdělávacího oboru Informatika. Změny jsou zaměřené především na rozvoj informatického myšlení, porozumění základním principům digitálních technologií a jejich využití. Podívejte se, co je nového v RVP a jak projít změnou.

Materiály ke stažení

Doporučení k využívaní AI pro ředitele.pdf
Buďte na umělou inteligenci nejen připraveni, ale dobře ji při výuce využijte s naší sadou doporučení a inspirací. Materiály NPI vám dobře poslouží v prvních krůčcích i velkých skocích ve světě AI.

Dostupné ke stažení jako PDF i jako editovatelná šablona, kterou si můžete upravit podle svých potřeb.

Heterogenní kolektiv

Desatero úspěšné práce s heterogenní třídou

Nechte se inspirovat deseti zásadami pro práci učitele v heterogenní třídě s řadou konkrétních tipů do výuky.

Snídaňové kluby: Metodická kuchařka pro základní školy

Metodická kuchařka vás provede plánováním, založením, provozováním i pravidelnou evaluací vlastního modelu snídaňového klubu.

Metodika k identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním (MŠ, ZŠ, SŠ)

NPI v rámci projektu Podpora rovných příležitostí (PROP) vydává rozšířenou a aktualizovanou verzi metodiky pro identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním.

Materiály ke stažení

Desatero úspěšné práce s heterogenní třídou.pdf
Nechte se inspirovat deseti zásadami pro práci učitele v heterogenní třídě s řadou konkrétních tipů do výuky.

Snídaňové kluby: Metodická kuchařka pro základní školy.pdf
Metodická kuchařka vás provede plánováním, založením, provozováním i pravidelnou evaluací vlastního modelu snídaňového klubu. Nabízí příklady ze zahraničí, přehledný checklist všeho podstatného, modelové příklady i některé praktické nástroje.

Podpora vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

Chcete vědět, co skutečně funguje při podpoře žáků se sociálním znevýhodněním? Praktický a ucelený e-learningový kurz NPI vás provede tématy identifikace, rovnosti ve vzdělávání, podpůrných opatření i možnosti spolupráce s dalšími aktéry.

Podpora vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

Chcete vědět, co skutečně funguje při podpoře žáků se sociálním znevýhodněním? Praktický a ucelený e-learningový kurz NPI vás provede tématy identifikace, rovnosti ve vzdělávání, podpůrných opatření i možnosti spolupráce s dalšími aktéry.

Další materiály

Autoevaluační nástroj od EQUAVET

V projektu EQAVET vznikl Evaluační nástroj, který je od letošního roku dostupný v online formátu. Tento nástroj umožňuje vyhodnotit podmínky praktického vyučování, které probíhá na na pracovištích zaměstnavatelů i na pracovištích školních. Lze ho využít k vlastnímu hodnocení školy a podpořit tak zvyšování kvality praktického vyučování.

Evaluační nástroj školám umožňuje:

  • ověřit si, zda studující dosahují během praktického vyučování očekávaných výsledků učení,

  • systematicky shromažďovat podklady k hodnocení praktického vyučování a pro jeho zlepšování,

  • sledovat kvalitu praktického vyučování v čase,

  • připravit podklady pro vlastní hodnocení školy dle kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání (např. kritéria 1.5 a 2.4) využitelné při návštěvě České školní inspekce.