Odborné materiály
Vedení škol
Model systému podpory začínajících učitelů
Naučte se díky interaktivnímu webu, jak systematicky,
smysluplně a prakticky naplánovat a zrealizovat
adaptační období začínajícího učitele ve své škole.
Příklady dobré praxe a metody pro rozvoj pracovníků ve škole
Inspirujte se výběrem článku na webu Zapojme všechny, které ukazují příklady dobré praxe rozvoje pracovníků ve škole.
Také zde najdete různorodé metody, které můžete
k podpoře a rozvoji svých pedagogických i nepedagogických zaměstnanců využít.
Workshop – Jak pracovat s rámcem digitálních kompetencí učitele
Uspořádajte si ve své škole náš workshop zaměřený na
rozvoj digitálních kompetencí učitelů, který nabízí cenný vhled do metod kritického myšlení a rámce DigCompEdu. Účastníci se seznámí s klíčovými aspekty digitálního vzdělávání a získají průvodce pro dlouhodobé plánování svého profesního rozvoje v této oblasti.
Materiály ke stažení
Metodická Příručka
Manuál vám poslouží jako praktický průvodce při vytváření školního vzdělávacího programu v souladu s aktuálním RVP PV 2025…
Metodická Příručka
Modelový školní vzdělávací program slouží jako nezávazná ukázka zpracování ŠVP a inspirace pro tvorbu vlastního školního vzdělávacího programu…
Digitalizace ve vzdělávání
V revidovaném RVP ICT dochází k začlenění nové klíčové kompetence (digitální) a nového vzdělávacího oboru Informatika. Změny jsou zaměřené především na rozvoj informatického myšlení, porozumění základním principům digitálních technologií a jejich využití. Podívejte se, co je nového v RVP a jak projít změnou.
Materiály ke stažení
Heterogenní kolektiv
Desatero úspěšné práce s heterogenní třídou
Nechte se inspirovat deseti zásadami pro práci učitele v heterogenní třídě s řadou konkrétních tipů do výuky.
Snídaňové kluby: Metodická kuchařka pro základní školy
Metodická kuchařka vás provede plánováním, založením, provozováním i pravidelnou evaluací vlastního modelu snídaňového klubu.
Metodika k identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním (MŠ, ZŠ, SŠ)
NPI v rámci projektu Podpora rovných příležitostí (PROP) vydává rozšířenou a aktualizovanou verzi metodiky pro identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním.
Materiály ke stažení
Další materiály
Autoevaluační nástroj od EQUAVET
V projektu EQAVET vznikl Evaluační nástroj, který je od letošního roku dostupný v online formátu. Tento nástroj umožňuje vyhodnotit podmínky praktického vyučování, které probíhá na na pracovištích zaměstnavatelů i na pracovištích školních. Lze ho využít k vlastnímu hodnocení školy a podpořit tak zvyšování kvality praktického vyučování.
Evaluační nástroj školám umožňuje:
ověřit si, zda studující dosahují během praktického vyučování očekávaných výsledků učení,
systematicky shromažďovat podklady k hodnocení praktického vyučování a pro jeho zlepšování,
sledovat kvalitu praktického vyučování v čase,
připravit podklady pro vlastní hodnocení školy dle kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání (např. kritéria 1.5 a 2.4) využitelné při návštěvě České školní inspekce.