Digitální pedagogický leadership

Buďte lídrem digitální proměny své školy.

V Národní pedagogickém institutu ČR se staráme o odborníky v oboru informačních technologií, a tak nově nabízíme v této oblasti rozvoj ředitelům. Téma digitální pedagogický leadrship nabízíme jako jediní ve školském segmentu, tak neváhejte a vzdělávejte se s námi. 

Co je digitální pedagogický leadership? 

Digitální pedagogický leadership (DPL) znamená smysluplné a strategické využívání digitálních technologií ve fungování školy i výuce. Ředitelé a ředitelky škol aktivně integrují technologie do školní vize, podporují pedagogické inovace, efektivně a bezpečně pracují s daty a posilují spolupráci mezi pedagogy, žáky a rodiči. Dbají na to, aby se výuka i školní prostředí vyvíjely v souladu s měnícími se vzdělávacími cíli a reagovaly na výzvy digitálního světa. Díky otevřenému přístupu k inovacím se digitální leadership stává klíčovým nástrojem pro udržitelný rozvoj školství. 

Co je cílem digitálního pedagogického leadershipu?

Cílem je vést stávající i budoucí ředitele a ředitelky k tomu, aby dokázali digitální technologie využívat strategicky, smysluplně a s dopadem na výuku. Technologie se tak stávají součástí školní vize, nástrojem pedagogických inovací, profesního rozvoje, týmové spolupráce i efektivní komunikace se žáky, rodiči a komunitou. 

Model digitálního pedagogického leadershipu 5P

Proč je digitální pedagogický leadership důležitý?

Lepší řízení školy v digitální době

Vedení školy má promyšlenou strategii, dokáže jasně stanovit priority, rychle reagovat na nové výzvy ve vzdělávání a efektivně komunikovat s celým školním týmem i rodiči. 

Schopnost zvládat změny a nejistoty

Škola je lépe připravena na nečekané situace. Díky digitálnímu pedagogickému leadershipu zvládne efektivně řešit problémy, udržet stabilní chod školy v krizových momentech a proměnit obtíže v nové příležitosti. 

Efektivita a úspory

Digitální leadership pomáhá zjednodušit a zefektivnit mnoho procesů ve škole, čímž šetří čas i peníze. Zároveň vede k postupnému a smysluplnému zavádění nových technologií tam, kde to skutečně dává smysl. 

Příprava na rizika

Správné nastavení digitálního pedagogického leadershipu znamená, že škola má připravené scénáře pro mimořádné situace, umí zajistit kontinuitu provozu a využívá technologie jako oporu v krizových chvílích. 

Podpora rozvoje lidí

Digitální pedagogický leadership vytváří prostředí, ve kterém se učitelé i žáci učí využívat technologie bezpečně, smysluplně a tvořivě. Podporuje jejich profesní růst, sdílení zkušeností a týmovou spolupráci. 

Jak jste na tom vy?

Mapa digitální školy je sebehodnoticí nástroj pro vedení školy v oblasti digitálního pedagogického leadershipu, díky které zjistíte, co už máte zvládnuté, kde jsou rezervy, a které oblasti stojí za další rozvoj.

Postupujte podle následujících pokynů: V každé tematické oblasti si prostudujte popisy úrovní 1–4 a vyberte (zakroužkujte) tu, která nejlépe vystihuje současný stav vaší školy. Pokud chcete stanovit i budoucí směřování, označte šipkou (→) úroveň, které byste chtěli v následujících letech dosáhnout. Nástroj lze využít individuálně nebo společně v rámci vedení školy; společná diskuze obvykle přináší největší přínos. Po vyhodnocení určete 2–3 hlavní priority a naplánujte první konkrétní kroky vedoucí ke zlepšení. To vše a více se dozvíte v našem kurzu. 

Staňte se lídrem, který dává digitalizaci smysl

Staňte se lídrem, který dává digitalizaci smysl

Kurz pro digitální lídry školy 

Otevřete dveře inovacím a získejte inspiraci od zkušených lídrů a lídryň! Přihlaste se a staňte se součástí moderního vzdělávacího prostředí, které reflektuje potřeby dnešní doby. 

Tento kurz je určen pro školní digitální lídry a lídryně – ředitele, zástupce ředitele, ICT koordinátory a všechny, kteří se chtějí stát vizionáři ve vzdělávacím prostředí, kde technologie hrají klíčovou roli. 

Jste vzdělavatel a chcete další informace k tématu DPL?

Inspirace a metodická příručka pro vzdělávací organizace, lektory a lektorky a další, kteří chtějí v tématu digitálního pedagogického leadershipu vzdělávat ředitele a ředitelky škol a pomáhat NPI ČR šířit povědomí o této nové oblasti. Obsah přináší konkrétní návody a některé praktické nástroje pro strategické plánování, vedení lidí, řízení změn a budování digitální kultury školy.