Seminář

Problematika řízení sloučeného subjektu ZŠ a MŠ z pohledu ředitele

Oblast řízení a rozvoje manažerských kompetencí ředitelů samostatných mateřských i základních škol je součástí mnoha odborných publikací a vzdělávacích aktivit. Vedoucí zaměstnanci ve školství se mohou v rámci povinného kvalifikačního studia nebo studia managementu na VŠ vzdělávat a prohlubovat své dovednosti. Těžkou situaci mají ředitelé v případě sloučení těchto subjektů.

Liberec / Střední Čechy

6 hodin

1430 Kč (Liberec)
1300 Kč (Střední Čechy)

Obsah semináře

1. Specifika sloučeného subjektu (45 minut)

  • Výhody x nevýhody

  • Vedoucí zaměstnanci, struktura řízení sloučeného subjektu

  • Zástupce ředitele školy pro MŠ (banka odpočtů, profesní a lidské kompetence)

2. Exkurz do předškolního vzdělávání (30 minut)

  • Legislativní rámec – problematika MŠ

3. Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledku vzdělávání (ČŠI) (120 minut)

  • Rizika / problémy v rámci předškolního vzdělávání

  • Tvorba strategických dokumentů

  • Kontrolní činnost, opatření ke zkvalitňování pedagogického procesu, zpětná vazba

  • Sledování a vyhodnocování kvality poskytovaného vzdělání ve všech součástech školy

4. RVP PV / tvorba ŠVP (30 minut)

  • Prvky alternativního vzdělávání (revize RVP PV)

  • Návaznost ŠVP MŠ a ŠVP ZŠ

5. Příklady z praxe, modelová nastavení, diskuze (45 minut)

Ředitel střediska volného času není manažer v kanceláři. Musí umět inspirovat, tvořit a vést

Jaká je realita práce ředitelů a ředitelek středisek volného času a proč je důležité, aby na to v začátcích nebyli sami? Dva zkušení lídři – Jana Heřmanová z Ivančic a Libor Bezděk z Prahy – společně mluví o odpovědnosti, svobodě, odvaze i potřebě dalšího vzdělávání.

Ředitel střediska volného času není manažer v kanceláři. Musí umět inspirovat, tvořit a vést

Jaká je realita práce ředitelů a ředitelek středisek volného času a proč je důležité, aby na to v začátcích nebyli sami? Dva zkušení lídři – Jana Heřmanová z Ivančic a Libor Bezděk z Prahy – společně mluví o odpovědnosti, svobodě, odvaze i potřebě dalšího vzdělávání.