Ředitel manažer
Naučíte se základním dovednostem a znalostem z oblasti pracovního práva, školských právních předpisů, finančního řízení školy, plánování a organizace školy a pedagogického procesu. To vše od zkušenějších kolegů přímo z vašeho kraje.
Náš přístup
Pracujeme ve skupině pod vedením zkušených lektorů. Klademe důraz na spolupracující atmosféru, naši lektoři dbají na podporu motivace v týmu a přenesení cvičení do reálných situací.
Zaměřujeme se na výuku plnou inspirace od špičkových lektorů a škol. Budete mít možnost vše si v praxi vyzkoušet ve své škole, vzájemně se podpoříte s kolegy z jiných škol, zažijete sdílení v bezpečném prostředí.
V případě velkého počtu přihlášených v některém z krajů rozdělujeme kurzy dle typu školy.
Studium je otevřené budoucím a začínajícím ředitelům a ředitelkám z těchto typů škol: MŠ, ZŠ, SŠ/VOŠ, ZUŠ/SUŠ, DDM/SVČ/ŠD/ŠK/DM.
Ředitele v rámci studia propojujeme s jejich kolegy z regionu
Co získáte
- Kvalifikační podmínku pro výkon funkce ředitele školy
- Základní znalosti a dovednosti pro efektivní strategické plánování a řízení školy
- Zkušenosti z oblasti řízení školy, dobré praxe a jiných osvědčených postupů; nové možnosti a strategie pro zlepšení výuky i vedení školy
- Podporu pro profesní rozvoj; znalosti o moderních technikách a postupech ve vedení školy
- Zlepšení komunikačních dovedností s důrazem na týmovou spolupráci (komunikační dovednosti jsou klíčové pro úspěšnou spolupráci s učiteli, zaměstnanci, studenty, rodiči)
- Informace, jak vést týmy, motivovat zaměstnance i prezentovat organizaci na veřejnosti
- Schopnost lépe se rozhodovat (ředitelé škol často čelí obtížným rozhodnutím, která ovlivňují celou organizaci, školní i veřejné prostředí
- Podněty k rozvoji kritického myšlení a analytických dovedností
Témata z programu
- Profesní rozvoj ředitele
- Teoretické i praktické informace z oblasti managementu školy
- Moderní trendy ve vzdělávání a řízení škol
- Vedení, komunikace, rozhodování, motivace a týmová spolupráce
- Strategické plánování
- Studijní moduly: legislativa, finanční řízení, personální řízení a řízení pedagogického procesu
E-learning
Součástí studia je i inovovaný e-learning s praktickými příklady a modelovými situacemi. E-learning obsahuje následující moduly: Úvodní seberozvojový modul, Školské právo, Pracovní právo, Financování školy, Pedagogický lídr.
Časté dotazy
Mohu se přihlásit do kurzu, i když nemám vysokoškolský titul nebo nezastávám vedoucí funkci?
Ano, vysokoškolské vzdělání ani praxe ve vedení školy nejsou podmínkou. Kurz ocení například i ředitelé a ředitelky mateřských škol, kteří často nemají VŠ titul, a budoucí členové a členky vedení.
Můžeme financovat studium z šablon OP JAK?
Ano, pokud vaše škola má nastavenou šablonu na DVPP, můžete část kurzu (84 hodin prezenční výuky a 15 hodin stáže) hradit z šablon OP JAK. 36 hodin distančního e-learningu nezahrnete. V šablonách je možné vykázat 99 hodin, což odpovídá maximálně 12 ks po 8 hodinách. Osvědčení ze studia dokládá absolvovanou hodinovou dotaci.
Kdy a jak hradíme účastnický poplatek za studium?
Poplatek uhradíte bezhotovostně bankovním převodem na základě faktury, kterou vám vystavíme po zahájení kurzu. Pokud studium rozložíme do dvou kalendářních let, rozdělíme fakturaci na obě období.
Mohu zaplatit až v září, pokud nastoupím do funkce ředitelky/ředitele až od 1. srpna?
Ano, na platbách se dohodneme při prvním prezenčním setkání.
Je kurz vhodný jen pro ředitele a ředitelky, nebo i pro jejich zástupce a zástupkyně?
Kurz je jednoznačně vhodný i pro zástupce a zástupkyně vedení. Studium jim poskytne základní přehled o řízení školy, což jim umožní efektivně spolupracovat s ředitelem/ředitelkou školy.
Mohu se přihlásit do kurzu jako soukromá osoba a kdy zaplatím poplatek?
Ano, do kurzu se můžete přihlásit i jako soukromá osoba. Poplatek zaplatíte převodem po zahájení studia.
Mohu kurzovné uhradit v hotovosti?
Ne, platbu přijímáme pouze bankovním převodem podle podmínek uvedených na faktuře.
Mohu se účastnit kurzu, i když nezastávám vedoucí pozici ve škole?
Ano, studium uvítají i pedagogičtí pracovníci a pracovnice na jiných pozicích, například vyučující, kteří si chtějí rozšířit znalosti v oblasti řízení školy.
Jak organizujete strukturu prezenčních výukových dnů studia?
Struktura prezenčních setkání se liší podle kraje a odovídá možnostem krajských pracovišť. Doporučujeme vám konzultovat termíny před přihlášením s garantem/garantkou studia.
Jakou účast ve studiu musíme splnit pro úspěšné absolvování?
Pro úspěšné absolvování musíte dosáhnout minimálně 80 % docházky.
Mohu absolvovat stáž ve škole, kde budu působit jako ředitel/ředitelka?
Ne, toto bohužel neumožňujeme. Garant/garantka studia vybírá školy podle typu zařízení, ve kterém působí zkušené vedení. Pro vás bude přínosné poznat chod jiné školy.
Mohu si vybrat školu pro stáž?
Školu pro stáž vybírá garant/garantka studia z partnerských škol NPI ČR s ohledem na obsah stáže a renomé školy. Můžete však navrhnout jiného potenciálního kandidáta či kandidátku.
Jak probíhá závěrečná zkouška a jak si můžeme zvolit téma závěrečné práce? Můžeme práci prezentovat?
Při závěrečné zkoušce obhajujete svou závěrečnou práci a diskutujete o daném tématu. Můžete si zvolit vlastní téma mimo předem daných, ale musíte ho konzultovat s garantem/garantkou studia. Pokud vedete školu, vyberte téma relevantní pro vaši instituci. Práci můžete prezentovat, doporučujeme připravit 5-6 slidů.
Jak studium hodnotí absolventi?
Přihlašte se do studia v roku 2024/2025!
Nenašli jste co jste hledali? Kontaktujte projektovou manažerku studia Terezu Halouzkovou na tereza.halouzkova@npi.cz.